ПРИГОДИ ЗЕРНЯТ У КРАЇНІ ЗДОРОВ’Я.
Пригода 16. Безпека ігор та розваг. ВОЖДЬ — РОЗУМНА ГОЛОВА
КОНСТРУКТОР ВПРАВ ТА ЗАВДАНЬ
1. Робота з дитячою літературою. Опрацювання Пригоди 16. Безпека ігор та розваг. ВОЖДЬ — РОЗУМНА ГОЛОВА. Стратегія „Кероване читання”.
Актуалізація життєвого досвіду учнів.
– Як ви вважаєте, чи потрібно дотримуватися правил безпеки під час ігор?
Словникова робота.
Небезпека – потенційне джерело шкоди; небезпечність, ризик.
– Чи були у вашому житті моменти, коли виникала небезпека під час ігор та розваг? Розкажіть про це.
Передбачення за назвою розповіді.
– Сьогодні ми ознайомимося з ще однією пригодою наших кмітливих зерняток: Лапуні, Пустунчика та Розумника – „Безпека ігор та розваг. Вождь – розумна голова”.
– Як ви вважаєте, про що йтиметься в пригоді? Чому?
– А хто такий вождь? Як ви думаєте, хто із зерняток більше підходить на цю роль? Чому?
– Заплющте очі та уявіть Розумника у ролі вождя індійського племені. Який він? Чому ви вважаєте, що він повинен бути саме таким?
Усвідомлення змісту.
Пригоду ми будемо читати частинами.
Частина 1
– Про що ви дізналися з першої частини пригоди?
– У яку гру вирішили пограти друзі?
– Що Пустунчик порівняв із джунглями?
– Яке місце для ігор зернятка назвали „цивілізованим”?
– Що саме вирішили визначити зернятка у ролі індіанців?
– Які імена вони собі дали і чому?
– Як ви гадаєте, що станеться далі?
Частина 2
– Що ви відчули, слухаючи другу частину пригоди?
– Чи виправдалися ваші очікування? Чому?
– Що вас здивувало?
Обговорення.
Запитання та завдання для роботи з дітьми за змістом пригоди проходить у вигляді гри „Мікрофон по колу”.
2. Словникова робота. Розміщення слів на „Стіні слів”.
Будівництво, дах, ліфт, балкон, дорога, льох, смітник, люк, зарослі.
Обговорення в загальному колі значення кожного слова та загрози для дітей.
3. Слуховий диктант. Учні друкують тільки першу букву з кожного слова з попереднього завдання.
4. Квест шкільним подвір’ям „У пошуках таємниць”.
5. Діалог-розмірковування „Чи бувають ігри без правил?”.
6. Бесіда-фантазія „Правила гри зникли”.
7. Вигадуємо гру разом. Діти об’єднуються в групи, вигадують гру, розповідають усім і грають.
8. Дослідження-порівняння „Чим відрізняються сучасні ігри від українських народних?”.
9. Міні проєкт „Старовинні українські ігри” (дослідити історію, правила, різновиди гри та, звичайно, вивчити і показати однокласникам як грати).
Досліджуємо, в які ігри грали батьки. Чи змінилися ігри протягом років? Чи хотілося б у них пограти? Попросіть рідних розказати правила їхньої улюбленої гри.
Режим доступу до міні проєктів, проведені у класі:
10. Інтерактивна гра „Корисні поради” на сервісі learningapps.org . Повторення правил безпеки під час ігор та розваг.
11. Ігровий марафон. Об’єднайте дітей у групи. Запропонуйте кожному пригадати одну гру, пограти в неї з іншими учасниками групи. Вкінці марафону порівняйте ігри, визначте що в них спільне, а чим вони відрізняються.
12. Дослідницька гра „Які безпечні ігри я знаю?”. Вчимо правила ігор та граємо в них.
– Розкажіть одне одному, де ви граєтеся зі своїми друзями, чи дотримуєтесь правил безпечної поведінки.
13. Інтерактивна гра „Обережно – небезпека”. Знайди підпис та малюнок небезпечних для дітей предметів. Поміркуй, чому гратися ними небезпечно.
14. Рухлива гра „Класики”. Стрибаємо по клітинках із заданою кількістю елементів (кружечків, квадратів тощо).
15. Виготовляємо з малятами лепбук „Таємниці шкільного подвір’я” або „Безпечні ігри та розваги”.